Hopp til innhold

MG4

Liksom-britiske MG forsetter sitt inntog med elektriske modeller til det norske markedet. Nå med den snerte bakhjulsdrevne MG4.

Det begynner å bli noen år siden (2006, for å være nøyaktig) at den tidligere erkebritiske produsenten MG ble kinesisk.

Men noe er ved det gamle: MG var nemlig forbundet med gøyale, små bakhjulsdrevne biler. I så måte er det hyggelig å se at MG4 er nettopp det: en forholdsvis kompakt bil med drift på bakhjula.

Størrelse, bagasjeplass og taklast

MG4 er 4,29 meter lang, 1,84 meter bred og 1,5 meter høy. Med det er den cirka like stor som VW ID.3.

Men den forholdsvis lille og lette bilen har åpenbart begrenset med innvendig plass.

Bakseteplassen er begrenset, men 364 liter bagasjerom er derimot respektabelt i denne klassen. Videre kan MG4 ha taklast opptil 75 kilo og tilhengervekt opptil 500 kilo.

MG4 ser jo nokså sportslig ut med sine aggressive linjer og dobbelspoiler bak – den snertne oransje fargen «Fizzy orange» hjelper også på.

Men utseende lyver noe – for vi har blitt veldig godt vant i elbilverdenen.

Ytelse

204 hestekrefter (150 kW) gir 0-100 km/t på 7,9 sekunder imponerer nemlig ingen i dag. Topphastigheten er begrenset til 160 km/t så hold deg unna kjørefeltet til venstre på Autobahn.  

Det hjelper på kjøreegenskapene at MG4 er en lett bil – kun 1685 kilo veier den.

Drivhjul

Den lave vekta, kombinert med bakhjulstrekk, gir gøyale kjøreegenskaper på svingete norske veier.

Batterikapasitet og rekkevidde

Batteripakken er på 64 kWt (brutto), hvorav 61,7 kWt er tilgjengelig til kjøring (netto). Dette gir en rekkevidde på 435 km (WLTP).

MG4 leveres med varmepumpe og forhåndsvarming av batteri før lading. Meget kjekt til vinteren!

Garanti

I motsetning til de fleste andre biler som har 5 års garanti (100.000 km) leveres MG4 med syv års garanti (160.000 km).

Normallading

Hurtiglading

Tekniske spesifikasjoner MG4

Tekniske spesifikasjoner MG4 51 kWh