Hopp til innhold

Renault Megane E-Tech

Renault Zoe er død, lenge leve Megane E-Tech

Småbilen Renault Zoe har solgt svært godt i Norge i mange år. Men da den allerede nokså utdaterte Zoe fikk 0 stjerner i NCAP besluttet importøren å ikke selge dem mer. Fint er det da at Renault har kommet med et nytt alternativ, om noe større. Hils på Renault Megane E-Tech.

Renault Megane E-Tech leveres i tre varianter: Evolution ER, Techno og Iconic.

Størrelse, bagasjeplass, taklast og tilhengervekt

Med sine 4,2 meter i lengden, 2,05 i bredden og 1,5 i høyden vil den ikke være vesentlig større enn siste versjon Zoe (4,1 meter i lengden, 1,9 i bredden og 1,56 i høyden).

Selv om bilen er forholdsvis kompakt er bagasjerommet av god størrelse: 440 liter rommes det bak setene. Bilen har ikke frunk.

Alle varianter har mulighet for både taklast (75 kilo) og tilhengerfeste. Evolution ER kan trekke 500 kilo, mens Techno og Iconic begge klarer 900 kilo.

Ytelse

Renault Megane E-Tech leveres i tre varianter: Evolution ER, Techno og Iconic. Her fokuserer vi på ytelsesforskjellene – hvor det finnes én motor på 136 hestekrefter (100 kW) og én på 220 hestekrefter (160 kW).

Evolution ER leveres med førstnevnte, mens Techno og Iconic begge leveres med sistnevnte.

Videre gjør Techno og Iconic 0-100 på 7,4 sekunder og har en toppfart på 160 kilometer i timen, mens Evolution ER bruker 10,5 sekunder og har en toppfart på 150.

Forhjulsdrift

Bilen leveres kun med forhjulsdrift.

Batterikapasitet og rekkevidde

Den minste motoren gir størst rekkevidde på 458 kilometer (WLTP), mens Techno og Iconic ligger rundt 430 kilometer.

Videre gjør Techno og Iconic 0-100 på 7,4 sekunder og har en toppfart på 160 kilometer i timen, mens Evolution ER bruker 10,5 sekunder og har en toppfart på 150.

Garanti

Standard 5 år / 100.000 kilometer kjørt. 8 år / 160.000 kilometer på batteriet.

Normallading

Hurtiglading

Tekniske spesifikasjoner Renault Megane E-Tech Evolution ER

Tekniske spesifikasjoner Techno/Iconic