Hopp til innhold

VW ID.4 / ID.4 GTX

Volkswagen ID.4 er den første ordentlige familie-elbilen fra tyskerne.

De første utgavene av SUV-en, som kom til Norge våren 2021, var spesialutgaver med mye utstyr – kalt ID4.1st og ID.4 1st Max. Samtlige av disse har bakhjulsdrift, mens GTX-utgaver med firehjulsdrift kom sommeren 2021. 

Størrelse, bagasjeplass, taklast og tilhengervekt

ID.4 er 4,58 meter lang, 1,85 meter bred og 1,63 meter høy, og er med det litt mindre enn slektningen Skoda Enyaq. Også bakerst, der Enyaq har 42 liter ekstra i bagasjerommet (totalt 585). Ingen av disse bilene har forøvrig bagasjevolum under panseret.

Tilhengervekten er 1.000 kilo for utgavene med bakhjulsdrift, mens firehjulstrekkeren lar deg ha 1.200 kilo på hengeren. Bilen har støtte for taklast opptil 75 kilo.

Ytelse

Motoreffekten er 204 hestekrefter (150 kW) dersom man velger største batteripakka på tohjulstrekkeren. Med den minste batteripakken er ytelsen enten 148 hestekrefter (109 kW) eller 170 hestekrefter (125kW). GTX har 299 hester (220 kilowatt) å rutte med.

Drivhjul

ID.4 leveres som bakhjulstrekker, mens ID.4 GTX er en firehjulstrekker.

Batterikapasitet og rekkevidde

ID.4 blir levert med to utgaver av batteripakke. 82 kilowattimer (kWt) (77 av disse er tilgjengelig for kjøring, såkalt netto) eller brutto 58 kilowattimer (kWh), hvorav 52 er tilgjengelig til kjøring.

Maksimal WLTP-rekkevidde er oppgitt til 517 kilometer med største batteripakke (343 med den minste). GTX har 475 kilometer rekkevidde.

Garanti

ID.4 har 5 års garanti eller 100 000 km. Batteripakken har 8 år / 160 000 km.

Normallading

Hurtiglading

Les også:

Duelltest: Volkswagen ID.4 møter Volvo XC40 Recharge i duell (2021)

Test: Med denne kjører du fint 40 komfortable mil (2021)

Tekniske spesifikasjoner

VW ID.4 Pure

VW ID.4 Pure Performance

VW ID.4 Pro Performance

VW ID.4 GTX