Hopp til innhold

Tesla har skrudd ned ladeprisene med inntil 25 prosent: Var allerede billigst – så senket de prisen enda mer

Denne artikkelen ble oppdatert for over ett år siden, og kan inneholde utdatert informasjon.

ÅPEN FOR ALLE: Tesla har åpnet for andre bilmerker og snart skal laderne byttes ut og få lengre ladekabel og mulighet for kortbetaling også.

Tesla satte i all stillhet ned ladeprisene i natt. Sjekk de nye prisene!

Tesla har det største ladenettverket av alle i Norge og de har også de mestselgende modellene.

Og etter at selskapet har åpnet ladenettverket sitt for alle elbiler på stadig flere av Tesla-ladestasjonene, er det mer aktuelt enn noensinne å følge med på prisene.

De var allerede billigst og foretrukket av mange, men natt til i dag, 16. august, satte de altså ned prisene ytterligere.

Dette skjer samme dag som vi kunne melde at også ladeselskapet Ionity skrudde ned sine ladepriser:

Ionity senket ladeprisene i dag:

– Her kan det bli priskrig!

Sjekk for øvrig vår liste med kontinuerlig oppdaterte ladepriser hos alle ladeselskapene her:

Mann lader elbil

Her får du prisoversikten:

Dette koster hurtiglading

Heftige prisreduksjoner – men de varierer sterkt

Nettsiden Tesla Owners Club Norway (TOCN) lager flere ganger i året komplett oversikt over priser på hver enkelt ladestasjon i Norge. Se oversikten her.

For 16. gang har de sjekket prisene på samtlige av Teslas superchargere i Norge (112 stasjoner) – og de melder om svært store prisjusteringer.

Merk at Tesla opererer med ulik pris på sine forskjellige ladestasjoner. Prisene varierer også for når på døgnet du lader – og de har selvfølgelig også en pris med og uten abonnement.

Sjekk prisoversikten over alle Tesla-stasjonene lenger ned i saken og finn alle stasjoner på kartet her.

På enkelte ladestasjoner har prisen gått ned hele 25,42 prosent, en pen nedgang, når prisen allerede i utgangspunktet var lavest.

Gjennomsnittsprisen per kWt for abonnenter mellom kl. 22-18 er 2,56 kr.

Mer som dette?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
– få elbilstoff rett inn i innboksen!

Takket være firehjulsdriften og økt systemeffekt akselererer BMW i5 xDrive40 fra 0–100 km/t på 5,5 sekunder og har en toppfart på 215 km/t.

Test av BMW i5 eDrive40 Touring:

Beste elbil fra BMW til nå?

I tillegg til firehjulsdrift og mer effekt, er BMW i5 xDrive40 standardutstyrt med såkalt Adaptive Suspension Professional, som inkluderer fancy titulerte greier som Dynamic Damper Control, Integral Active Steering og senking av understellet med 5 mm.

Vi fikk feil i spådommene våre i videoen over: Nye BMW i5 xDrive40 Touring blir nemlig litt billigere enn vi fryktet.

Den har en startpris på 764.519 kroner.

Som for øvrige modeller i 5-serien, tilbys BMW i5 xDrive40 Touring som Fully Charged Premium Edition.

BMW i5 xDrive40 Touring i Fully Charged Premium Edition har en startpris på 819.900 kroner.

Bli medlem i dag!

Mellom kl. 18-22 er gjennomsnittprisen 2,83 kroner.

Uten abonnement koster hver kWt deg i snitt 3,65 kr mellom kl. 22-18, og 4,04 kr ellers på døgnet.

– Det er flott at Tesla setter prisene ytterligere ned i takt med at strømprisene faller. Nå må de andre følge etter. Tesla har vært en viktig utfordrer i bilbransjen og nå bidrar de også til bedre konkurranse i lademarkedet, sier nestlederen i Elbilforeningen, Petter Haugneland.

TESLA GÅR FORAN: De andre må følge etter for ikke å miste kunder, sier Petter Haugneland, nestleder i Norsk elbilforening.
Ladeklubben, ElbilAppen og den blå ladebrikken

Bli medlem!

Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!

Les også