Dette koster hurtiglading
Her finner du priser på lading hos i Norge. Medlemmer i Elbilforeningen kan bruke ladebrikken på tvers av de fleste ladeselskapene.

Synes du det er vanskelig å holde oversikt over prisene til alle ladeselskapene i Norge? Her har vi samlet de for deg.
Priser for alle
For å være på med listen må ladeselskapet ha minst femti hurtigladere.
Les mer om hvert ladeselskap lengre nede i saken.
Hurtiglading er dyrere enn å lade hjemme, men er et viktig alternativ når du skal på langtur. Siden de fleste lader hjemme til daglig, vil uansett de månedlige driftsutgiftene være betraktelig lavere enn for bensin- og dieselbiler totalt sett.
Har du andre spørsmål om lading av elbil? Se vår komplette oversikt over hvordan du hjemmelader og hurtiglader din elbil.
Priser med Elbilforeningens ladebrikke
Med Elbilforeningens ladebrikke kan medlemmer lade enklere. Den kan brukes hos Recharge, Kople, Mer, Ionity, Uno-X, E.ON Drive & Clever, Ishavsveien, Ragde Charge, Bergen kommune og Powercharge.
Fordelen med ladebrikken er at du slipper å registrere brikken hos alle de forskjellige ladeselskapene. Du legger inn dine data og betalingsopplysninger én gang ElbilAppen, så tar vi oss av resten.
Lad med Elbilforeningen i hele Norge
I Elbilappen ser du enkelt hvor du kan lade på over 3.000 hurtigladere i Norge – og 150.000 i resten av Europa.

Vi gjør lading lekende lett!
Bli medlem og få enkel lading på tvers av flere ladeselskaper, eksperthjelp på elbil og lading, medlemsfordel på ladebokser og mye mer!
Kortbetaling
Stortinget bestemte at kortbetaling skulle innføres på alle nye hurtigladere fra 2023. De vedtok også at ettermontering på eksisterende hurtigladere skulle skje innen utgangen av 2025.
Det blir altså enklere å betale for lading uten å opprette et kundeforhold hos ladeselskapet. Du kan tæppe kortet eller mobilen, slik du gjør når du handler alt mulig annet.
Les mer om kortbetaling på hurtigladere i saken under:
De største ladeselskapene i Norge

Recharge
Recharge er den nest største ladeaktøren i Norge målt i antall hurtigladere. De har cirka 1700 hurtig- og lynladere fordelt på i cirka 350 hurtigladestasjoner i Norge. Recharge har flest stasjoner i Norge. Recharge er over hele landet utenom Finnmark. De har også stasjoner i Finland, Sverige – og snart Danmark.
Recharge er en del av ladeklubben så her kan du bruke den blå ladebrikken.
Recharge tilbyr nettbetaling (via QR-kode) og sms-betaling for drop-in-kunder.

Mer
Mer drifter cirka 1050 hurtigladere fordelt på rundt 260 ladestasjoner i Norge. Mer differensierer ikke mellom drop-in-pris og registrerte kunder, men tilbyr volumrabatt avhengig av hvor mye du lader for i måneden for registrerte kunder. Mer har fysisk kortbetaling på nesten halvparten av sine lokasjoner.

Eviny og Lyse
Eviny og Lyse drifter cirka 1500 hurtigladere fordelt på rundt 240 ladestasjoner i Norge. Eviny har god dekning på Sør, Øst- og Vestlandet, men lite ladere i Nord-Norge (med unntak av Lofoten).
Eviny har ikke ulike pris for registrerte og uregistrerte kunder. Når batteriet er over 80 % påløper 1 kr per minutt i tillegg.
Eviny og Lyse gir ladebonus som opptjenes fra første lading (må aktiveres). Dette trekkes så fra hver tiende gang man lader.
Eviny tilbyr Vipps som betalingsløsning for drop-in-kunder.

Tesla
Tesla er Norges største hurtigladeaktør med sine cirka 2170 hurtigladere. Disse er fordelt på rundt 140 ladestasjoner over hele landet. Teslas ladere har kun støtte for CCS (noen har også støtte for Tesla-kontakt).
Teslas «superchargers» kunne lenge kun bli brukt av Tesla-kjøretøy. I mai 2022 åpnet Tesla nettverket sitt gradvis. I dag er flesteparten av Teslas ladere åpen for alle. Vi har også skrevet en artikkel om hva du bør tenke på som ikke-Tesla-eier når du lader på en Tesla-stasjon.
Prisene på Tesla-stasjoner varierer etter flere faktorer fra lokasjon til lokasjon. Pris må du derfor sjekke i Teslas egen app. Du kan finne Superchargere hos Tesla, men prisen må du søke opp i appen.
På Tesla sine stasjoner kan du kun betale ved bruk av Teslas app eller «Plug & Charge» om du har et Tesla-kjøretøy. På Teslas V4-ladere kan man betale fysisk med bankkort.

Circle K
Den tidligere rene bensinstasjonkjeden Circle K opererer nå heller som energistasjoner for både fossil- og elbiler. De drifter nå cirka 760 hurtig- og lynladere på rundt 120 ladestasjoner fordelt over hele Norge. Circle K har også hurtigladere i Sverige og Danmark.
Circle K tilbyr kortbetaling på cirka 90 prosent av sine ladeplasser. De har også nettbetaling (via QR-kode) og Vipps.

Ionity
Ionity drifter cirka 400 lynladere i Norge fordelt på nesten 50 ladestasjoner. Ionity har kun CCS hurtigladekontakt.
Ionity er eid av en rekkebilprodusenter og har bygget hurtigladere over hele Europa.
Ionity er en del av ladeklubben, så her kan du bruke den blå ladebrikken.
Ionity tilbyr nettbetaling (via QR-kode) som drop-in-betaling.

Kople
Kople drifter cirka 960 hurtig – og lynladere i Norge fordelt på cirka 240 ladestasjoner. Kople har lik pris for registrerte kunder og drop-in-kunder.
Kople er en del av Ladeklubben, så her kan du bruke den blå ladebrikken. Kople tilbyr nettbetaling (via QR-kode) og fysisk kortbetaling som drop-in-betaling.
Kople har tradisjonelt sett hatt mest ladere på Østlandet, men har i dag utvidet seg til å bli en aktør med god dekning i Nordland.

Uno-X
Uno-X er nok en bensinstasjonkjede som nå har blitt en energistasjonkjede. De begynte å bygge ut lynladere i Norge i november 2022.
Uno-X har synlig kWt-prising ved siden av literprisen på bensin og diesel og støtter kortbetaling for drop-in-kunder. Uno-X er også en del av Ladeklubben. De har nå rundt 170 lynladere fordelt på cirka 35 lokasjoner.

Ragde Charge
Eiendomsaktøren Ragde har også satset på hurtiglademarkedet. De har nå cirka 90 lynladere fordelt på 16 stasjoner.
Ragde Charge er en del av Ladeklubben, så her kan du bruke den blå ladebrikken. For drop-in-kunder har de støtte for kortbetaling.
Hurtiglading og lynlading
Hurtiglading defineres som ladeeffekt fra 50 til 150 kW (DC). Lynlading fra 150 kW og oppover. Faktisk ladeeffekt varierer avhengig av bilmodell, temperatur og strømnivå på batteriet.
Normallading
Normallading defineres som ladeeffekt under 50 kW (AC). Faktisk ladeeffekt varierer avhengig av elbilmodell, temperatur og strømnivå på batteriet.
Antall hurtigladere per selskap er oppdatert per 19. mars 2025 (kilde: Nobil.no).

Bli medlem!
Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som 120 000 andre elbilister!