Har fått sin ID.Buzz med helt egen dekor: The hippie hippie take
Denne artikkelen ble oppdatert for over ett år siden, og kan inneholde utdatert informasjon.
De fikk bilen i mai, og det første de gjorde var å tapetsere den med blomster, sommerfugler og fredssymboler. Ja, og harmonien selv: Yin og yang.
I juni og juli var veien kort til en campingferie med de to barna på seks og to år. Fra huset utenfor Oslo har de kjørt via Kristiansand til Karmøy.
På Avaldsnes parkerer elbil.dev08.dekodes.no tilfeldigvis ved siden av ID.Buzz-en deres. Her, på dette gamle vikingsetet, kontrollerte konger fra tidlige tider trafikken gjennom det smale Karmsundet.
Familien på fire skal videre opp til Bergen, der far Geir B. Aabø kommer fra, og til Sogn, hvor mor Asso Sofie S. Osland vokste opp.
– Vi tenkte at når vi skulle ha en buzz så måtte vi jo ha den litt mer i samme stil som 60-tallet. Så da saumfarte jeg nettet etter noen som hadde sånne blomster. Vi bestilte og tok dem på selv, sier Asso Sofie.
– Er designet likt på begge sider?
– Nei, nei.
– Det er jo samme tema, men med en forskjellig sammensetning, sier Geir.
– Vi må bare vise deg ladeluka, for denne bilen går på ekte flower power, ler Asso Sofie.
– Hadde dere siklet på bilen lenge?
– Ja, helt siden den ble annonsert, forteller Geir.
– Dette er vår første bil. Vi er begge over 40 år og har aldri eid bil fordi vi aldri har funnet en bil som var helt oss, sier Asso Sofie.
– Vi er ikke sånne bilfolk, sier Geir.
Takket være firehjulsdriften og økt systemeffekt akselererer BMW i5 xDrive40 fra 0–100 km/t på 5,5 sekunder og har en toppfart på 215 km/t.
Test av BMW i5 eDrive40 Touring:
Beste elbil fra BMW til nå?
I tillegg til firehjulsdrift og mer effekt, er BMW i5 xDrive40 standardutstyrt med såkalt Adaptive Suspension Professional, som inkluderer fancy titulerte greier som Dynamic Damper Control, Integral Active Steering og senking av understellet med 5 mm.
Vi fikk feil i spådommene våre i videoen over: Nye BMW i5 xDrive40 Touring blir nemlig litt billigere enn vi fryktet.
Den har en startpris på 764.519 kroner.
Som for øvrige modeller i 5-serien, tilbys BMW i5 xDrive40 Touring som Fully Charged Premium Edition.
BMW i5 xDrive40 Touring i Fully Charged Premium Edition har en startpris på 819.900 kroner.
– Men så plutselig dukker ID.Buzz-en opp … Vi syntes den var helt nydelig og tenkte at hvis vi skal ha en bil, så må det jo være den. Og med en gang vi hadde bestilt den begynte vi å sjekke etter blomster, legger Asso Sofie til.
– Har begge to lappen?
– Ja! (svarer de kontant i kor).
– Er den god å kjøre, da?
– Helt fantastisk, svarer Geir.
– Liker ungene å farte rundt i blomstrete buzz?
– Ja, ja, veldig godt. Og de har sin egen knapp de kan åpne dørene med, sier Geir.
– Ja de har knapp, de har bord bak og eldstemann åpner døra med foten, fortsetter Asso Sofie.
– Så vi er strålende fornøyd. Ja, vi er faktisk så happy med «hippiebussen» vår at den har fått sin egen konto på Instagram: flowerbuzzing.
Hei! Kjenner du noen som burde være med i denne spalten? En som har en elbil de er glad i, og som vil fortelle litt om dette? Kanskje er det til og med deg? Uansett er det bare å tipse oss:
Tips oss!
Her kan du sende elbil.dev08.dekodes.no forslag til nyheter og saker.
Her kan du lese mer om ID.Buzz på elbil.dev08.dekodes.no, der har vi også testet bilen.
Bli medlem!
Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!