Hopp til innhold

Elbilforeningen lanserer nytt bedriftsmedlemskap: Vil hjelpe bedriftene med overgangen til elbil

ORDEN OG OVERSIKT: Når flere ansatte kjører elbilene, er det viktig at betalingsløsningen er enkel og gir god oversikt for dem som håndterer fakturaen. Foto: Jamieson Pothecary

Lading av elektriske biler har dessverre blitt en tidkrevende affære for altfor mange bedrifter. Det vil Elbilforeningen gjøre noe med.

– Endelig kan vi komme bedriftene i møte og gi dem en god løsning som dekker deres behov, sier Christina Bu, generalsekretær i Norsk elbilforening.

Hun viser til at mange bedrifter vil ta del i det grønne skiftet ved å elektrifisere bilparken, men at de bruker for mye tid på å håndtere lading, apper og det som følger med i form av administrasjon og fakturering.

Gjennom det nye bedriftsmedlemskapet som Elbilforeningen nå lanserer, er den blå ladebrikken tilpasset bedriftenes behov.

– Elbilforeningens løsning gir bedriftene tilgang til å lade hos flere selskaper med én og samme brikke. Hver bedrift kan bestille antall brikker etter behov og likevel få alle ladekostnader samlet på én faktura, sier Bu.

Her kan du lese mer om bedriftsmedlemskapet:

Mann plugger en ladekabel i en elektriske varebil.

Elbilforeningen bedrift:

Elbilforeningen bedrift

Frustrasjon over betalingsløsninger

Elbilforeningen er godt kjent med at bedrifter og ansatte som ønsker å eie og kjøre utslippsfrie biler, også møter utfordringer.

ÉN BRIKKE, FLERE BRUKERE OG ÉN FAKTURA: – Vi tilbyr bedriftene en enkel og praktisk ordning for at overgangen til elbil skal bli enklest mulig for bedriftene, sier Christina Bu i Elbilforeningen. Foto: Jamieson Pothecary.

– Mange møter dessverre en skog av ulike betalingsløsninger for lading som kan ta motet fra noen hver, sier Christina Bu.

Elbilforeningen mener elbilandelen i bedriftsmarkedet er altfor lav, og bare 33 prosent av nye varebiler første halvår er elektriske.

For å hjelpe politikerne med å nå sitt eget mål om at de nye varebilene som selges skal være elektriske innen 2025, foreslår Elbilforeningen flere egnede virkemidler, som blant annet nasjonalt fritak ved bompasseringer.

– Men det er ikke bare politiske virkemidler som skal til. Med det nye bedriftsmedlemsskapet tar vi som organisasjon et eget grep og tilbyr en enkel og praktisk ordning for at ladingen ikke skal være en stor barriere.

Hjelp til bedriftene døgnet rundt

I tillegg til en tilpasset ladeløsning med Ladeklubbens blå ladebrikke, tilbyr Elbilforeningen omfattende rådgivning.

Medlemsservice hjelper og støtter bedriften døgnet rundt, og Elbilforeningens laderådgivningstjeneste tilbyr råd og veiledning for bedriftens egen ladeinfrastruktur.

Mer som dette?

Meld deg på vårt nyhetsbrev
– få elbilstoff rett inn i innboksen!

Takket være firehjulsdriften og økt systemeffekt akselererer BMW i5 xDrive40 fra 0–100 km/t på 5,5 sekunder og har en toppfart på 215 km/t.

Test av BMW i5 eDrive40 Touring:

Beste elbil fra BMW til nå?

I tillegg til firehjulsdrift og mer effekt, er BMW i5 xDrive40 standardutstyrt med såkalt Adaptive Suspension Professional, som inkluderer fancy titulerte greier som Dynamic Damper Control, Integral Active Steering og senking av understellet med 5 mm.

Vi fikk feil i spådommene våre i videoen over: Nye BMW i5 xDrive40 Touring blir nemlig litt billigere enn vi fryktet.

Den har en startpris på 764.519 kroner.

Som for øvrige modeller i 5-serien, tilbys BMW i5 xDrive40 Touring som Fully Charged Premium Edition.

BMW i5 xDrive40 Touring i Fully Charged Premium Edition har en startpris på 819.900 kroner.

Jeep Avenger

Bli medlem i dag!
Ladeklubben, ElbilAppen og den blå ladebrikken

Bli medlem!

Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!

Les også