Sjekk skrytevideoene med heftige stunts fra BYDs luksusmerke: Tar en «omvendt Eli Hagen»

Ja, hvorfor ikke kjøre opp slottstrappa i stedet? Eller kjøre over masse humper med en kung-fu-mester stående på én fot på taket? Sjekk videoene nedenfor.
BYD er verdens største elbilprodusent, men har i tillegg til egne modeller, også andre undermerker.
Et av dem er luksusmerket Yangwang, og vi skrev om den smått vanvittige modellen U7 i fjor vinter:
Effekten er 300 hk høyere enn Tesla Model S Plaid og legger også Lucid Air, med 1234 hester, i skyggen.
Dropper heisen, tar trappa
Det er fremdeles usikkert om BYD vil ta U7 til Norge, men nå lanseres flaggskipet for alvor, og kineserne har i den anledning sluppet flere videoer som skal vise hvor langt fremme i skoa de er på teknologifronten.
Yangwang vil nemlig gjerne demonstrere det egenutviklede støtdempings- og chassiskontrollsystemet deres.
Det adaptive fjæringssystemet kan gjøre at bilen raskt tilpasser seg nesten alle typer forhold – og her har man publisert flere filmsnutter med til dels ganske spinnville maktdemonstrasjoner.
I videoen under tar de like godt en «omvendt Eli Hagen»:
Men der Eli Hagen nokså ufrivillig braste med slottstrappa, velger Yangwang å kjøre opp en tilsvarende staselig trapp.
Formålet er å demonstrere fjæringssystemet gjennom å vise at man kan kjøre i trapper – og likevel opprettholde komforten via de fire elektriske motorene som individuelt styrer hjulene for økt manøvreringsevne.
De fire motorene leverer totalt 960 kW (1287 hk), og et dreiemoment på 1680 Nm.
0 til 100 km/t skal være mulig å akselerere til på 2,9 sekunder. Toppfarten er 270 km/t.
Yangwang U7 har et 135,5 kWt batteri, og det skal være mulig å hurtiglade med opptil 400 kW i ladeeffekt.
Og det er naturligvis ikke et litium-ion-batteri, men BYDs eget LFP Blade-batteri, som vi har skrevet om en rekke ganger her på elbil.dev08.dekodes.no.
Ti minutters til tider spinnvill skrytevideo
Men trappeturen er bare ett av en lang rekke stunt.
I denne ti minutter lange skrytevideoen, viser Yangwang at de faktisk har en del å kunne skryte av, når de skal demonstrere den avanserte teknologien som er forutsetningen for bilens komfortnivå:
Blant annet tas vi gjennom diverse testløyper med humper i veien – med kung fu-mesteren Wing Chun på taket.
Føreren kjører i 15 km/t over ujevnhetene, og bilen viser ingen tegn på å overføre disse ujevnhetene til karosseriet, og Wing Chun står trygt på taket på ett bein i en klassisk kung fu-positur: