Elbilforeningens svarte ladebrikke
Som medlem i Norsk elbilforening kan du bestille den svarte ladebrikken. Den har vært i bruk siden 2014 og er den mest brukte i Norge, men må registreres hos alle ladeselskapene før du kan bruke den. Bli medlem i dag for å benytte deg av våre medlemsfordeler!
Ønsker du den svarte ladebrikken, send en e-post til: medlem@elbil.dev08.dekodes.no
Lurer du på hvor du kan lade? Sjekk Elbilforeningens ladekart her.
Husk å aktivere ladebrikken din!
Den svarte ladebrikken må registreres hos de ulike ladeselskapene før den virker. Du kan velge én, eller alle. Vi anbefaler at du registrerer ladebrikken hos flest mulig når du først er i gang, så slipper du stresset når du står ved ladestasjonen.
Har du en blå brikke?
Da er du med i Ladeklubben, som gjør hurtiglading enda enklere for Elbilforeninges medlemmer. Mer om Ladeklubben og aktivering av blå brikke finner du her.
Bli medlem!
Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!
Spørsmål og svar om ladebrikken
Vi opplever svært sjelden at det er noe galt med selve ladebrikken. I de fleste tilfeller er det ladepunktet som sliter med å kommunisere med brikken eller brukerfeil. Prøv gjerne brikken på flere steder og sørg for at du følger instruksjonene på ladepunktet.
NB! Den svarte ladebrikken vil ikke fungere på hurtigladere om den ikke er registrert hos det enkelte ladeselskap. Les mer om hvordan du aktiverer ladebrikken. Har du byttet bankkort etter at du registrerte ladebrikken, må dette også endres hos hvert enkelt ladeselskap
Den blå ladebrikken vil ikke fungere hvis du ikke har lagt inn et betalingskort i appen Ladeklubben. Det kan du gjøre ved å logge inn i appen, trykke på menyen øverst i høyre hjørne, og så velge betalingsmåte.
Om dette ikke løser problemet ta kontakt med vår medlemsservice eller kontakt de som drifter ladepunktet.
Du kan melde ladebrikken tapt på Min side. Ønsker du ny ladebrikke, ta kontakt med medlemsservice på epost medlem@elbil.dev08.dekodes.no. Husk også å melde ladebrikken tapt hos de ladeselskapene hvor du har registrert den.
Ny ladebrikke bestilles ved å sende e-post via vårt kontaktskjema. Ny ladebrikke koster 100 kr og blir sendt i posten. Kjøp av ladebrikke krever gyldig medlemskap.
For å registrere ladebrikken opp mot hurtiglading, må brikken registreres hos den enkelte operatør. Her finner du brukerveiledning for hvordan du får registrert din ladebrikke.
Ta kontakt med oss på medlem@elbil.dev08.dekodes.no eller på Tlf: 90 70 45 45